L'Auberge Espagnole

Har precis sett klart L'Auberge Espagnole. Je l'adore. Såg filmen första gången när jag var i Annecy hösten 2005, och var bara tvungen att köpa den på DVD. Filmen handlar om allt vad det innebär att träffa och leva tillsammans med människor från andra länder och kulturer. Jag rekommenderar den verkligen! (Fast se till att få tag på en version med engelsk text om du inte kan franska...) 

Dit jag skulle komma var iallafall att jag fick sån himla lust att åka utomlands igen. Och jag tänker göra det. Om ett år kanske. Det som lockar mest är ett erasmusutbyte till Frankrike eller ett år i USA, eller kanske båda två. Vi får väl se vad det blir.... För att komma iväg överhuvudtaget behövs ju en del tur, pengar och så en hel del pappersarbete också... som stackarn i L'Auberge Espagnole får erfara.



(Det här är hysteriskt roligt! Och så franskt. Fransk administration slår allt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0