Musikintroquiz

Jag sitter och klurar på ett musikintroquiz som vi ska ha på lördag när det är dags för Storsjöodjurets fridlysande (en årlig fest med vår broderförening Jamtamot). Tanken är den att jag, tillsammans med Johan som är lekansvarig i Jamtamot, ska spela upp intron som de andra ska gissa på. Sen ska vi à la Peter Harrysson i Så ska det låta "osökt komma att tänka på" något som inte alls har med själva låten att göra. Alltså dra kopplingar från låten som slutar någon helt annanstans, som i HippHipps melodikryss ungefär. Gärna ska svaret ha något med Härjedalen eller Jämtland att göra, men det är inte nödvändigt. Svårt? Ja. Det står helt still i huvudet på mig nu. Är det någon som har förslag på låtar eller frågor så hjälp mig gärna!

 


Har suttit och pluggat med Mikaela i skolan idag. Mycket trevligt, men gud vad det gick segt att läsa... Kändes knappt som om jag kom framåt i boken överhuvudtaget.  Jaja... 

Ikväll ska vi till Ulrika och äta grön ärtsoppa. Nu måste jag klura vidare....
Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Elise

Muiskquiz är skooj :D

Förlåt om jag var lite off när vi pratade, jag mår mycket bättre nu! Love you! <3

2009-02-20 @ 06:16:09
URL: http://elisemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0