Sleepover i Lund

Kl 17.04 igår tog Andreas och jag tåget ner till Lund för att hjälpa Isak att flytta in lite möbler i korridorsrummet. Väl framme i Lund blev det först ett besök på Bishop's Arms och ett par öl var innan Isak anlände från Uppsala med bil och släp. Stackarn hade suttit fast i kö utanför Södertälje i en och en halv timme. Efter att ha handlat på ICA, bar vi in Isaks grejer och lagade sen mat innan vi sjönk ihop i soffan framför någon dålig Sylvester Stallone-film.  Sen blev det äkta sleepover med luftmadrass och sovsäck inne på Isaks shyssta korridorsrum (som har träbalkar, takfönster och sovloft..!). Efter frukosten i morse körde vi in till stan, tog en promenad i kylan (brr!) och åt lunch innan jag och Andreas körde bilen tillbaka till Isaks familj i Halmstad. Efter lite te hos Andreas var jag hemma i Frösakull igen vid fem-tiden, nästan precis ett dygn efter vi satt oss på tåget. Ett väldigt trevligt dygn med mina favoritkillar. Man borde verkligen göra fler sådana där mer eller mindre spontana utflykter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0