When did we grow old?


Jag har haft en helt underbar helg. För första gången på jag minns inte hur länge så har jag varit alldels ensam hos farmor och farfar. Och som de har pysslat om mig och skämt bort mig! Kaffe, kringlor och bullar, glass och jordgubbar, god mat, loppmarknad, promenad i Kronoskogen och så har vi bläddrat igenom alla fotoalbum vi kunde hitta. Hur mysigt som helst.

(Jag borde egentligen ge mig ut på en joggingtur eller cykla lite på motionscykeln här efter alla godsaker jag ätit i helgen, men äsch... det tar jag i morgon.)

Träffade Ida i onsdags och vi tog en långpromenad längs stranden. Sen satt vi  och skvallrade i soffan och åt hallonglass i timmar. Vi kom fram till hur annorlunda saker och ting är nu jämfört med när vi lärde känna varandra. När vi var 16-17 år så var det skolan, kompisar och pojkar som upptog det mesta av vårt skvallrande. Vi pratar fortfarande om allt det där såklart. Men nu handlar det dessutom om högskolestudier, heltidsjobb, samboliv, bröllop och barn. Jösses. Vad tiden går fort. När blev vi vuxna liksom? 

En annan ny sambo, närmare bestämt Josefine, träffade jag i torsdagskväll. Var hemma hos henne och Gustav på lite inflyttningsmiddag på Muraregatan där de bor i en av Halmstads schysstaste lägenheter. En hel våning med lutande golv, öppna spisar och runt vardagsrum! En jättetrevlig kväll!

Nu är det bara tre vardagar kvar här i Halmstad innan jag flyger över Atlanten! Jobb i morgon och på tisdag, på onsdag ska det packas och sen bär det av. Jihoo! Längtar efter dig lillasyster!

Kommentarer
Postat av: Elise :)

Älskling, jag har inte sett dig sedan i januari och nu ska jag få ha dig hos mig i 10 hela dagar, det är ju lyx! :D Can't wait to see you! Nästa gång vi ses är det jag som hämtar dig Washington DC ffs! :D I love you

2009-07-13 @ 03:10:19
URL: http://elisemansson.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej Jennifer!:) Hoppas allt är bra med dig! Vad roligt att du ska åka till Elise på torsdag! Jag har fått datum bekräftade av Lesley som jag kan åka dit i augusti, är överlycklig:) Kan du skicka ditt mobilnr till min mejl? Skulle vilja fråga dig lite om resan dit! Kramar Elin

2009-07-14 @ 10:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0