Framme i Storlien. Äntligen.

Alltså, det måste vara något med mig och tågresor. Det känns som om jag i nio fall av tio har oturen att drabbas av förseningar och missade anslutningar. Och idag var inget undantag.

Eller som Axel sa: "Haha, det är verkligen som att tåget börjar med att köra under en stege och krossa en spegel så fort det rullar ut från perongen direkt efter att du har satt dig."

Resan började bra. Tåget avgick i tid från Uppsala mot Sundsvall. Jag läser mina horoskop i Metro, och tänker att "äsch, de där passar ju inte alls in på mig idag!"

Oxen
Ditt planerade dagsprogram kan du glömma. Du får något att fundera över och göra något åt.
Tigern
1986 Det är en tuff värld.


Men jodå. I Gnarp, ca 4 mil söder om Sundsvall, stannar tåget för att det har hänt en bilolycka på spåret lite längre fram. Vi får vänta en halvtimme utan några besked. Jag sitter och väntar och kan inte göra något åt det faktum att jag missar mitt anslutande tåg både i Sundsvall (och nästa i Östersund). Så småningom kommer det en buss som vi får hoppa på istället. Väl i Sundsvall så får vi beskedet att bussen ska köra vidare till Östersund också och därifrån till Storlien. Så istället för en lång tågresa idag så blev det en lång bussresa. En lång bussresa tillsammans med bland annat ett gäng tonåriga fotbollskillar och en underlig alkis. Härligt. Strax utanför Ånn, bara ett par mil från Storlien, hade det hänt en trafikolycka och det var på håret att vi blev fast där också och kanske tvingats vända. Vi mötte bärningsbilarna  och en minut senare sa de på radion att de skulle stänga av vägen. Så ja, lite tur hade vi.

Nu är jag iallafall äntligen framme. Ca en och en halv timme efter utsatt tid, så jag måste ändå säga att det var överraskande bra jobbat av SJ - jag räknade med att komma fram ännu senare.

  
Roade mig lite med mobilkameran på vägen. Först utsikten från tåget i Gnarp där vid stod stilla. Min utsikt i bussen. Och sen sista biten i Jämtland - solnedgång.

Men som sagt, nu är jag här. Och det känns så himla skönt! I morgon är det äntligen dags för lite skidåkning.

Kommentarer
Postat av: Elise

Haha, vilket otur! Precis som den gången då jag tog tåget upp till Storlien! Crazy! Skönt att veta att du är på plats! Jag önskar att jag vore hos er! Jag behöver en dos uppmuntran från dig imorgon Jenna! Jag älskar dig! Ta det lugnt i backarna! :)

2009-03-10 @ 02:56:56
URL: http://elisemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0