Tentafest och HJ 45! :D

Ojojoj, vilken kul helg!

Först var det tentafest i fredags på Värmlands nation, där vi lyckades bli fotograferade ett bra antal gånger av Uppsalavimmel.se:

Fotografen till mig och Mikaela: Hej, kan jag ta ett kort på er?
Vi: Visst.



Lite senare i Drinkbaren:  
Fotografen: Hej, kan jag ta ett kort på er?
Vi: Äh, du har redan tagit en bild på oss.
Fotografen: Ojdå, okej.
Fotografen blir lite generad och väljer att ta en bild på några andra istället.

Några minuter senare i trappan:
Fotografen: Hej, kan jag ta ett kort på er?
Vi tittar på honom med menande blickar.
Fotografen: Har jag redan tagit en bild på er?
Vi nickar.
Fotografen: Jag har redan frågat er två gånger, va? 



Haha. Så kul! Men det var ju roligt att han ville ha med oss på så många kort. Vi måste ha varit snyggast på Värmlands helt enkelt! ;)

Och här är Maria N, Therese, Maria C och Tim! :

   
  

Och så igår: HärjaJämts 45-års jubileum!

Klockan 9 på morgonen var vi på plats och började förbereda. Vi bar fram stolar och bord och dukade och fixade inför Oppsittjet. Vid 12-tiden började en massa gamla HärjaJämtskor anlända och sen var festen igång. Supergod mat som alltid och det var extra roligt att träffa "gamlingarna" och höra deras berättelser om livet på Norrlands nation. Vid 17dk var det sen dags för bankett och iklädda våra egentillverkade klänningar så festades det ända till klockan 3 på morgonen.  Det hela blev väldigt lyckat, maten var underbart god, vi fick en massa fina presenter och stämningen var på topp. Hur kul som helst!

Det var svårt att hinna med att ta kort på allt, även om det är jag som är fotoansvarig i föreningen och hade kameran uppe under största delen av kvällen. Men Nationens fotograf Jon tog en massa bra bilder som går att beskåda på Facebook (tror de ska gå att se på via min sida!). Här är dock några tagna med min kamera:

        

Visst blev klänningarna fina? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0