"Ce s'appelle Erasmus, et c'est un bordel innommable!"

Jag tror att jag har lagt upp den här innan. Men det är så sant så sant. Och speciellt när det gäller Frankrike tror jag. Administration är inte deras starkaste sida.

 


Har suttit halva eftermiddagen och försökt förstå mig på franska universitets hemsidor. Det är verkligen lättare sagt än gjort. Det eventuella utbyte som jag för ett tag sedan praktiskt taget blev lovat verkar inte bli av, så nu så jobbar jag på att få till ett annat. Lite i sista minuten, men ändå. Vi får se om det går. Annars får jag helt enkelt lägga utbytet utanför min examen. On verra. Just nu tittar jag på Université de Haute-Bretagne Rennes II och Université de Poitiers och försöker knåpa ihop ett ansökningsbrev och fixa alla ansökningshandlingar och grejer. Puh! Mycket jobb. Hoppas jag får lön för mödan.

Sommaren verkar vara på återtåg iallafall. Underbart! Temperaturer över 20 grader igen, I like it.
Ikväll blir det belöningsmiddag med HJ på Restaurang Lingon - trevligt värre och säkert väldigt gott dessutom!

Bonne soirée!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0