Chocolat, pain au chocolat, crème au chocolat, boules au chocolat...


De har badkar där jag bor. Det gillar jag. Har utnyttjat det tre gånger på två dar och fler gånger lär det bli. Man behöver värma upp sig när det är så kyligt inomhus. Idag kändes det dock lite varmare här, som tur är. Jag gillar inte att frysa. Däremot började det regna idag istället. Bu. Får hoppas att det håller uppe i morgon för då står bland annat grannstaden Dijon står på schemat, vilket ska bli riktigt trevligt! 

Mitt chokladintag i Frankrike är högt. Mycket högre än hemma. Skrämmande högt
Ta idag till exempel:
frukost: flingor med chokladbitar i där mjölken blir till chokladmjölk
lunch: dessert i form av chokladcrème.
fika: en "Patte d'ours" (en chokladfylld croissantliknande sak i form av en björntass) + chokladbollar hemma hos Amalia. 
kvällsmat: chokladpudding till efterrätt.

Jag äter seriöst alldeles för mycket onyttigt i detta land. Jag förstår inte hur fransmännen kan vara så smala som de är med denna kost!  Själv ger jag snart upp tanken på att försöka vara nyttig. Det blir till att hänga på Friskis och Svettis när jag är tillbaka i Uppsala istället.  



Boules au chocolat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0