Bara en vecka kvar...


Jag börjar känna mig lite förkyld. Inte bra. Hoppas det stannar där, för jag har absolut ingen lust alls att bli sjuk när vi bara har en vecka kvar här nere. (Har de börjat vaccinera mot svininfluensan hemma ännu förresten?)

Shoppade en stickad tröja utan ärmar idag. Det är allt de har i Frankrike för tillfället verkar det som. Snyggt, men inte så praktiskt alltid kanske. Har inte hittat en enda tröja med ärmar på och då har jag ändå letat. Det är i och för sig inte lika kallt här längre, ca 15 grader, så det är ganska behagligt. Inhandlade ett par shorts också i svart glänsande tyg med ett bälte i glitter på som jag tänkte ha och gå ut i. Flashigt värre. Fick dock be personalen i affären att plocka ner dem från skyltdockan, som självklart hade på sig de sista i min storlek. Suckande och pustande hjälpte damen till, och var allmänt besvärad av att jag var så fräck som ville ha deras skyltexemplar. Ytterligare ett exempel på att Frankrike och service inte riktigt går ihop. Hon borde väl vara glad om jag vill köpa shortsen, eller?

Jaja, nästa problem som vi tre nu ställs inför är att våra väskor lätt kommer att väga över 20 kilo på vägen hem. Min vägde 19 kilo på vägen ner så det finns ingen chans i världen att jag klarar 20-kilosgränsen nu.

Tiden har verkligen gått så himla snabbt! Tre veckor har bara sprungit förbi. I morgon blir det stan och en tur till citadellet, och så kanske en sväng till Schweiz på söndag. Efter det har vi två dagar med en massa utflykter med skolan inplanerade och sen är det onsdag och då lämnar vi Besançon. Voilà. Men, inte är det slut där inte, för då ska vi nämligen till Paris och ha roligt fram till lördag kväll! :D  Skulle tro att det blir en hel del promenerande, insupande av kultur, besök vid sevärdheter som vi inte redan besökt, fika såklart och troligtvis en tur till Disney. Inte helt fel det inte.  

bisous,



Kommentarer
Postat av: E

Ja, nu e d dags att komma hem, d e tomt i lägenheten! :-)

2009-10-24 @ 00:17:47
Postat av: mamma

Tänk Jenna, Först gången du satt där på stenmuren var du bara 1 år! Vidunderlig utsikt - Många minnen!

Längtar efter dig

Pussar Mamma

2009-10-26 @ 08:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0