Aaah!

Nu är den inskickad. Min ansökan till Rennes 2. Erasmusutbyte vt10 it is! (om jag kommer in vill säga, men det tror jag...) Sitter och kollar bostadsmöjligheter just nu. Universitetet erbjuder i och för sig rum, men det är på 9 kvadrat i en stor korridor med sammanlagt 4 toaletter och duschar, och jag vet inte riktigt om jag är så sugen på det direkt. Vi får se hur det blir, jag kanske hamnar där ändå. 

Jag cyklade hemifrån imorse utan att ta med mig min plånbok. Jag undrar var jag hade tankarna när jag packade väskan. Utan plånboken så blir det t.ex. lite jobbigt om man vill kopiera papper eller betala för saker i skolan. Klantigt.

Kanske borde försöka göra ett försökt till uppdatering sen sist. Vad har hänt? Inte så jättemycket, förutom att jag spenderade nästan 24 timmar i sträck på Norrlands i helgen. HJ och Jamtamot arrangerade Samarret, Norrlands första 04-gask för terminen, och detta innebar mycket jobb. Jag fixade och donade med dukning och pyntning av sittningen och sen stod jag i ett av insläppen och stämplade cirka 600 pers på handleden (sammanlagt släppte vi in ungefär dubbelt så många!) innan det var dags att städa upp efter hela kalaset plus grovstädning av Gamla salen samt Inre- och Yttre läs. Puh. Men tiden gick ganska snabbt ändå, och vi gick med stor vinst, så det var kul. Sov dock oerhört gott efteråt. Under ett dygn åt jag dessutom pizza tre gånger. Det har nog aldrig hänt förut.  

Ooh! 8.30 i morgon är det dax! Jag ska på gymintroduktion på Friskis. En personlig tränare och jag. Spännande. Tanken är att jag äntligen ska lära mig maskinerna där (så att jag kan gå dit sen och faktiskt se ut som om jag vet vad jag gör när jag är där!) och kanske (kanske!) bli lite starkare.

På torsdag ska Emma och jag lyssna på FNs generalsekreterare Ban Ki-moon i universitetsaulan. Känns ganska häftigt faktiskt. 

Och sen är det nästan lördag, och då drar jag och mina två kursare Amalia och Michelle till Frankrike! 4 veckors kurs i Besançon står på schemat. Ska bli grymt kul! Dessutom får vi fyra dagar i Paris då vi får göra precis vad vi vill, kanon! J'ai hate!

à la prochaine!   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0