Ugly Betty


Här är det väldigt dålig uppdatering, jag vet.

Skolan har dragit igång, och just nu håller vi på och läser Le Tartuffe av Molière. 1600-tals franska på vers. Inte helt enkelt det inte, men stundtals ganska spännande faktiskt. Det låter kanske lite konstigt, men jag kan iallafall förstå nu varför det tjatas så mycket om Molière. Mycket skicklig kille det där.  

Och jättesnart, närmare bestämt mellan den 5:e och 30:e oktober så blir det en tur till Besançon i Frankrike! Jag och Amalia och Michelle, två andra lärarstudenter i min lilla klass (som nu växt till 7 personer), ska dit och bekanta oss med franska skolsystemet, gå i skolan, göra studiebesök m.m. Vi har inte fått så mycket info ännu, men det kommer. Ska bli riktigt roligt iallafall! 

Kanske blir det även Frankrike i vår. Kanske kanske. 

Varför sitter jag här och skriver mitt i natten då? Jag kan inte sova, that's why. Emma och jag har haft en riktig pysslarkväll och ägnat oss åt att hänga upp tavlor på väggarna här. Finally! Som Emma sa "efter ett år så börjar vi bo in oss!". Jag har dessutom monterat ihop min MALM-byrå, vilket tog jättelång tid! Men nu är det klart och den står på mitt rum bredvid mitt MALM-nattduksbord som jag monterade ihop i förrgår. Fint. Äntligen kan jag få lite ordning och reda bland mina kläder och andra saker. 

Igårkväll hade vi terminens första Oppsittje med HJ. Och det var lika trevligt som vanligt! Den här gången var det kräftskiva som gällde, och vi hade dukat upp med fina servetter och annat pynt. Däremot var kräfthattarna slut överallt, så jag fick inhandla lite partyhattar med racerbilar och krokodiler på istället. Oerhört snyggt. Men det roligaste under kvällen var leken "Fula Bettan" då vi sjöng Pippi Långstrump-låten, fast med annan text, och efter hand satte på oss öron av engångstallrikar, tänder gjorda av sockerbitar, ögon av snapsglas och en hatt. Ni kan ju tänka er hur vi såg ut, och som vi skrattade. Herregud, så roligt! Vi tog en del bilder, men haha, de är så hemska så de tänker jag inte lägga ur här! ;) Så det blir några pose-bilder från början av kvällen istället:

     

Jag är stolt över mig själv som faktiskt åt en handfull kräftor iallafall. Måste erkänna att det ju egentligen är ganska gott, fast jag tycker det är extremt obehagligt att se de små röda kräftorna ligga där och stirra på en.

Usch.    


Kommentarer
Postat av: Elise :)

Fula bettan, aah! där hajade jag rubriken ;) ser ut som ni hade en kul kväll! Fin du är i din nya frisyr jenna, söt som socker! fortsätt uppdatera! älskar dig

2009-09-06 @ 05:21:31
URL: http://elisemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0