Snyta sig högt?

Fransmän har en tendens att snyta sig högt. Och då menar jag snyta sig riktigt högt och länge oavsett var man befinner sig. Till och med på biblioteket. Det här är något jag inte förstår. För visst snyter man sig inte hursomhelst (inte i Sverige i alla fall)? Man kan väl åtminstone gå in på toaletten om man verkligen verkligen måste snyta sig jättemycket. Men nej nej, inte i Frankrike. Jag förundras verkligen över hur fransmän som annars uppfostras till att vara så artiga och ordentliga hela tiden fullständigt bara struntar i allt och alla runtomkring sig när de är förkylda. Måste man snyta sig så ska man snyta sig ordentligt helt enkelt.    


Kommentarer
Postat av: michelle

haha många utlänningar reagerar på att man inte får snyta sig hur som helst i sverige. jag som är uppvuxen i ett land där folk snyter sig offenligt har också lite svårt att förstå det. rinner det så är det väl bättre att snyta sig direkt än att vänta, är man förkyld så kan man inte springa till toaletten hela tiden. men jag har konstaterat att i sverige så får man alla blickar på sig såfort man tar fram en näsduk. roligt att folk funkar så olika.

2010-04-22 @ 17:36:52
Postat av: Jennifer

Haha, ja det finns alltid olika sätt att se på saken! Jag undrar varför svenskar är så knasiga när det kommer till att snyta sig högt egentligen. Spännande detta! Haha :)

2010-04-22 @ 19:02:57
URL: http://jsomijennifer.blogg.se/
Postat av: Axel

Det är faktiskt väldigt konsigt. Inte ens när jag har som värst allergi under juni/juli så dristar jag mig till att snyta mig ohämmat in public.



Men så går jag å andra sidan inte med baguette i armhålan heller.

2010-04-22 @ 19:53:20
URL: http://mandorlano.blogspot.com
Postat av: Sweet Life Style

så lite så (:

2010-04-25 @ 12:29:16
URL: http://sweetlifestyle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0