Varför har alla svenskar en orkidé och en lampa i fönstret?


Nu mår jag bättre. Tack och lov.

Och ikväll har varit en himla trevlig kväll. Först var jag på min näst sista franska för utlänningar-kurs, där vi i och för sig hade en hörförståelsetenta, men vi hade väldigt trevligt ändå. Och sen följde jag med Heather från Kanada till stan och gick på en konsert inne på en liten pub. Vi träffade även en fransk kompis till henne, Sylviane, som var väldigt fascinerad av Sverige och som varit där flera gånger. Det är inte ofta man träffar på fransmän som faktiskt vet något om landet uppe i norr där det "är vinter hela tiden och där alla är blonda och blåögda", så det var lite roligt.

Iallafall, konserten vi var på var med ett fransk band från Rennes som heter The Last Morning Soundtrack, och de var faktiskt ganska bra. Jag blev positivt överraskad, och deras engelska accent var inte så hemsk ändå. Dessutom var det en väldigt mysig konsert där alla satt ner på golvet och lyssnade. Och en av killarna spelade cello. Vackert och effektfullt.

   


Och sen när jag fått skjuts hem av Sylviane (lyx!) så ser jag att jag fått mail från min Michael borta i Kansas City. I miss you love! 

(Och just det ja, idag fick jag reda på att jag klarat min kurs i lingvistik. Great.)

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är brun Jennifer!!! :D (inte för att det tillhör ovanligheterna, men ja du fattar vad jag menar!)

Puss

2010-05-01 @ 13:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0