Och så var terminen igång


Idag började skolan. Jag cyklade dit i ösregn och kom fram som en dränkt katt. Alltid lika trevligt. 

Min första kurs är en kurs som jag inte vet till 100% om jag får läsa ännu, då den egentligen är en delkurs på en kurs som jag redan fått tillgodoräknad från det läste i Linköping, förutom det att i Linköping så ingår inte samma saker i kursen. Krångligt jag vet. Det är i allafall en kurs i Specialpedagogik som verkar ganska intressant, så jag hoppas på att det går bra att jag läser den. Väntar på besked från studievägledaren, som dagen till ära är sjuk och därför icke kontaktbar.

Just nu lutar det åt något inom litteratur från Québec som C-uppsats ämne. On verra. Det kanske blir nåt helt annat beroende på vad min handledare tycker.

Jag trodde att jag hade fått in pengar från CSN idag på kontot, men ett tekniskt fel hade tydligtvis satt stopp för det. Hoppas på att de finns där i morgon, men då killen på Uppsala kontoret lite fräckt flyttade över mitt konto från Halmstad till Uppsala (fastän jag inte ville) så gav han mig ett nytt clearingnummer, så nu är jag inte säker på var mina pengar hamnar nånstans. Dessutom finns då en risk för att återstående Erasmusstipendium också försvunnit nånstans på vägen. Man kan ju oroa sig för mindre saker liksom. Så i morgon ska jag ringa banken och skälla på dem tror jag.

Insåg att det var väldigt mycket kurslitteratur som jag måste läsa också. På kort tid. Puh.  
Dag 1 på terminen, och jag är redan trött och stressad. Känns bra. Haha.

Men annars känns det bara bra att vara tillbaka och jag fick faktiskt nya köksbänkar installerade idag, så jag ska väl inte klaga för mycket. Allt brukar ju lösa sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0