Bientôt les vacances!

Nu är det snart lov här. Närmare bestämt i morgon eftermiddag. Wihoo! En vecka vinterlov. Härligt. Och kl 18 i morgon går tåget från Rennes till Paris. Jag och Coralie ska hälsa på Josefine och det ska bli så himla roligt. Jag ser verkligen fram emot några dagar i franska huvudstaden.




(Visst är det fascinerande att när man letar efter en bild på Paris på Google så är 2 av 3 bilder på Paris Hilton? Vad har hänt med världen?)


Nu har jag förresten äntligen lämnat in och registrerat mitt kursval. Det ser ut som följer:


LETTRES MODERNES   12 ects
Litterature franҫaise: Litterature Trans-Seculaire – Poésie et prouesse,  6 ects
Linguistique : Semantique et Lexicologie, 4 ects
Méthodologie de l’analyse grammaticale, 2 ects

SOUTIEN LINGUISTIQUE  5 ects
Écrit, 2,5 ects
Oral, 2,5 ects

FLE  5 ects
Enseigner la civilisation à un public FLE, 5 ects

HISTOIRE  6 ects
De la pourée au restaurant gastronomique : Une histoire de l’alimentation (Xve-XVIIIe s.), 6 ects

ANGLAIS  5 ects
Analyse de documents et technique de rédaction, 5 ects

= 33 ects

(För er som inte förstår franska är det en kurs i poesi, en i lingvistik och en i grammatisk analys, två stycken i ”franska för utlänningar”, en om hur man undervisar samhällskunskap/kultur för folk som har franska som främmande språk, en kurs i engelska, och sen en kurs i fransk matlagningshistoria.) Jag är lite smått orolig för vissa tentor och så, men hoppas på det bästa! On verra. Vi får se hur det går helt enkelt.


Annars så har det varit soligt och härligt väder här i några dagar nu.  Jätteskönt. Hoppas på att det fortsätter så.  Funderar på om jag ska lämna vinterjackan hemma eller om jag ska dra med mig den till Paris? Hmm. Svårt val.


Ooo! Och vet ni vad? Den 19:e mars kommer Ida, Karin och Mikaela till Frankrike och hälsar på! Jag längtar.


Kommentarer
Postat av: Bella

Vad skönt att du har sol hos dig, här är det snökaos! 50 centimeter till ska komma. Aa - kan det aldrg ta slut!! ;) Ha så roligt i Paris Jenna! Älskar dig <3

2010-02-18 @ 20:19:02
URL: http://bellamansson.blogg.se/
Postat av: Josefine

jag röstar för att ta med vinterjackan! parisvädret är inte på topp :( ses imorgon!!! PUSS!

2010-02-18 @ 22:28:55
Postat av: Cissi

Hoppas ni får det mysig!

Det var tider då man hade lov ;)

2010-02-23 @ 08:16:28
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha någon som härmar jsomijulia..

2010-02-24 @ 15:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0