Broder Jakob


Om två veckor är det vinterlov här och då åker jag och Coralie några dagar till Paris för att hälsa på Josefine! Ska bli super. Jag längtar efter att få andas lite parisluft igen (eller avgaser och föroreningar är det kanske, men äsch!).

Och i mars verkar det som om mina underbara tjejer i Halmstad kommer hit på besök! Skoj, skoj, skoj! :D


Igår var vi på en gratiskonsert inne i stan. Det var sådär. Först var det bara hiphop i typ en timma, och jag ville bara helst gå därifrån. Så vi gick ut en stund och drack Fanta utan bubblor i (finns den i Sverige?) och väntade på att det skulle komma nåt bättre. Efter en stund bjöds det på lite rock istället, och det var bra mycket bättre än hiphopen iallafall. Gillade deras Frère Jacques (Broder Jakob)! Filmade lite, men kvalitén är ju inte så bra tyvärr:





Annars då? Jo, vi börjar inse nu att det är dags att börja plugga. Så i helgen blir det ganska mycket plugg för min del. Men förhoppningsvis en tur till stan och nåt mysigt café eller nåt också.  

Svensklektionen gick bra förresten. Vi blev intervjuade av studenterna och fick bland annat vara med och sjunga svenska grammatiklåtar och räkna till 30 både framlänges och baklänges. Det var ganska kul att se att de sitter där och kämpar med svenskan precis som vi kämpar med franskan. Och kul att vara i överläge för en gångs skull haha. Jag menar hur många läser svenska på utländska universitet egentligen?

Bon week-end! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0