Jag måste försöka ta och skärpa mig


Det märks att det är lov här i Rennes. Här är inte en kotte nånstans.

Sen jag kom hem från Paris har jag inte gjort nästan någonting. Jag kan bli lite smått irriterad på mig själv sådär i efterhand för att jag kan vara så seg med att få saker gjorda. Som nu till exempel. Här sitter jag och skriver på bloggen istället för att göra något annat vettigt. Jaja.

Jag har gjort en "att göra-lista" iallafall, och börjar sakta beta av saker på den. Det står TRÄNA med stora bokstäver överst. Jag har insett att om jag ska fortsätta äta en massa onyttigt (ni anar inte hur mycket onyttigt man stoppar i sig här!) så måste jag träna också. Annars kommer jag gå upp i vikt som övriga gånger jag varit i Frankrike och det är inte okej. Så, skärpning. Jag har varit och simmat några gånger och sen jag kom hem har jag faktiskt varit duktig - en joggingtur igår och en idag. Heja heja.

Övriga punkter på min lista:
handla mat
dammsuga
boka tåg och hostel i Paris (Yes, Halmstadgänget ska till Paris den 19-22 mars. Kul! :D)
plugga

Jag har fastnat på den sista punkten. Den går riktigt trögt. Och det blir inte bättre av att jag har ett helt gäng punkter under punkten plugga med exakt vad jag måste göra. Puh. Jag skulle behöva lite motivation nu känner jag. Målet är att klara av en underpunkt per dag iallafall. 

Gud vilket tråkigt inlägg det här blev. Förlåt mig.


Ikväll ska jag hem till Lien i min franska för utlänningar-klass och äta och sen ska vi gå på salsakurs. Jag är lite spänd på hur det ska gå med salsan, men roligt ska det bli iallafall! Och i morgon blir det troligtvis Shutter Island på bio.


Hoppas snön smälter där hemma snart. Här är det vår. Tjoho! Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0