En cappuccino utomhus i januari. Ja, tack.


Idag vaknade jag av att solen sken mig för starkt i ögonen. Förstår ni hur glad jag blev?! Strunt samma att vi var ute i går och jag var ganska så trött och gärna hade sovit lite längre. Solen! Och idag har det typ varit vårtemperaturer här. Helt underbart. Vi firade detta med en fika i stan. Utomhus såklart.



 

Utflykten till Le Mont Saint Michel igår var väldigt trevlig. Det blåste kallt och duggregnade lite, så den mesta tiden spenderade vi med att mysa inne på caféerna i den lilla stan. Men vi hann också med ett besök av klostret, njuta av utsikten och att ta oss uppför en himla massa trappor och smala charmiga gränder. 



Utgången på kvällen med alla utbytesstudenter blev också den väldigt lyckad! Vi gick runt mellan olika barer med fulla fransmän och letade efter ett ställe att dansa på. Vi hittade inget men det gjorde inte så mycket. Det var lika roligt iallafall och det lär ju komma fler tillfällen!

Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar med morgondagen som bland annat innehåller ett språktest på kvällen. Men först och främst så ska jag säga grattis till världens bästa lillasyster Elise som fyller 21 om bara några minuter! Grattis älskling! Saknar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0