Första glaset vin för den här terminen


Idag har varit en bra dag. Förutom att jag är dunderförkyld. Promenad och fika på stan med min fadderstudent Aminata (som för övrigt verkar jättetrevlig), inskrivning och så mötte jag upp med Coralie som nu har anlänt. Vi spanade in hennes boende, och jag kan bara säga att jag är otroligt glad att bo där jag bor. Flogsta är lyx i jämförelse med franska studentrum. Lyx. 

En styck trött och förkyld Jennifer och en styck övertrött Coralie som rest hela dan, tog sig sen till stan där vi åt pizza och drack vin. Välbehövt!


Att ta en bra bild visade sig inte vara helt lätt. Haha.

Hemma igen så har jag pratat på Skype ett bra tag, då jag kanske egentligen borde ha gått och lagt mig och kurerat förkylningen. Men men, det är mysigt att prata. Och nu sitter jag här på bloggen också. Bra Jennifer, bra. Godnatt nu!


Oh! Förresten.
Här är min adress:

Studéa Atalante
Appt 220
6, Avenue du Bois de l'Abbé
35000 Rennes
Frankrike


och mitt franska telefonnummer:

0033 6 18 23 75 57

Kommentarer
Postat av: Johanna

hihi vilka fina bilder :)



så flogsta är lyx haha! det måste vara väldigt stor skillnad mellan Sverige och Frankrike!

2010-01-12 @ 13:22:51
URL: http://johannamarkgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0