Plugga var det ja...

Bonsoir och ursäkta min dåliga uppdatering. Jag mår bra och livet lunkar på här i ganska snabb takt, även då det ibland känns som att dagarna går ganska långsamt. Det kan dock bero på att de är så långa kanske. Här händer så mycket nu i början av terminen så det är upp tidigt och sent i säng i stort sett varje dag. Men det är kul samtidigt så jag ska inte klaga! 

Nu sitter jag och försöker plugga lite grammatisk analys, syntax och sådant kul, men det går ganska segt. Kanske skulle ta och plugga lite poesi istället? Haha. Jag ska läsa en kurs i fransk poesi och prosa från medeltiden fram till 1800-talet typ. Ska bli spännande att se hur det ska gå. Fransmännen verkar fokusera mycket på hur dikterna är uppbyggda vilket jag inte kan så mycket om, så jag måste helt enkelt börja från grunden med att lära mig räkna stavelser, rytm och grejer. I övrigt så är det ganska svårt att plugga än så länge eftersom vi inte riktigt har kommit på hur de vill att vi ska plugga. Franska systemet är inte riktigt uppbyggt kring kurslitteratur som vi är vana vid, utan i stort sett enbart kring lärarnas föreläsningar och "rekommenderad" litteratur (som vissa säger att man inte behöver läsa medan andra menar att det borde man visst göra). Men jag antar att vi snart kommer underfund med den franska pluggtekniken. Jag hoppas det iallafall.

Nähä. Nu ska jag läsa en halvtimme till och sen ska jag iväg på bio på campus. På en svensk film faktiskt. Du levande av Roy Andersson. Nån som sett den? Jag hoppas bara på att de inte dubbat den som de gör med allt annat i det här landet.

Bonne soirée!

Kommentarer
Postat av: cecilia

Ojoj, Roy Andersson... you're in for a treat ;) haha. eller nåt... väldigt speciella filmer! Aja, den är säkert bra! :)

2010-01-27 @ 19:39:26
URL: http://igotboredsoistarteda.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Ja, speciell var den minst sagt, men jag gillade den! Så du gav efter för grupptrycket ändå ser jag ;) Bra. Haha. puss!

2010-01-28 @ 15:13:40
URL: http://jsomijennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0