Utah, Omaha, Gold, Juno and Sword


Så mycket tid. Så lite måsten. Jag gillar det.
Men nu i veckan ska jag försöka ta tag i lite DALF-plugg iallafall. 

Normandie var riktigt trevligt.
Och det var fortfarande jobbigt att se spåren av invasionen 1944. Vid Omaha Beach ligger 9387 soldater begravda. Det är inte ens en tredjedel av alla de som omkom.





Ett tips: se Saving Private Ryan om ni inte har gjort det. Fast kanske inte direkt efter ett besök vid Omaha Beach. Jag hade lite svårt att somna.

Kommentarer
Postat av: Anders

när jag va på den där kyrkogården va det några som sommarjobbade med att slipa ALLA marmor gravstar, tänk dig den uppgiften... men bra mäktigt är det!

2010-05-10 @ 20:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0