Let's sail away to the beaches of Normandie


Den 31 maj.
Då flyger jag hem till Sverige igen.

Fram tills dess ska jag inte göra så mycket egentligen. Jag har mitt sista schemalagda tillfälle på torsdagkväll, och sen är det bara att vänta in ett par resultat till och hålla tummarna. Men jag börjar tro på att det har gått bra på tentorna och att jag inte behöver komma tillbaka hit i juni. Men riktigt klar med plugget är jag inte, för ambitiös (eller dum - välj själva) som jag är så har jag anmält mig till att skriva en franskexamen den 28 maj. DALF heter den och är ett internationellt erkänt franskdiplom, som jag egentligen inte vet om jag kommer ha nån nytta av, men men. Anmälan är inne så nu ska jag försöka mig på det. Det kanske går helt åt pipsvängen, men äsch.

Annars så börjar folk så smått åka hem nu, vilket är väldigt tråkigt. Men vi är några som är kvar till slutet av maj och vi ska minsann njuta ordentligt av Rennes, Bretagne och Frankrike de sista veckorna.




När jag var 14 eller 15 så var min franskgrupp på utbyte i Normandie. Det var längesen nu, men på fredag bär det äntligen av till Caen och landstigningsstränderna i Normandie igen. Det ska bli trevligt.

Kommentarer
Postat av: cecilia

Såklart du fixar det! Du har ju klarat varenda kurs du gått i, ett litet franskaprov kommer du ju inte ens känna av :) är lite avundsjuk på dig som nästan är ledig nu, vill också!!

2010-05-05 @ 08:12:50
URL: http://igotboredsoistarteda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0