Franska, fest och Falun!

Den här veckan har det varit fullt upp! En hel del plugg men mycket roligt också. 

I tisdags var jag på Göteborgs nation och åt hamburgare med vår lilla nystartade ”prata franska"-grupp. Det känns faktiskt jätteroligt att få prata franska med fransmän och med andra studenter som är på ungefär samma nivå här i Uppsala. Konversationen bara flyter på och det känns varken tillgjort eller ansträngt. Nästan som i Frankrike. Inte riktigt, men kanonbra är det iallafall för att hålla igång franskan.

I torsdags var det dags för utgång på Stocken med tjejerna i HJ. Vi började med förfest på kammarn och sen dansade vi tills vi fick ont i fötterna. Extra ont fick jag med mina nya skor, men det var det värt.


Jag, Lisa och Kristina innan Stockholms nation i torsdags

I fredags tog jag sen tåget till Falun för att hälsa på Cecce. Där blev det sightseeing i stan, vid hoppbackarna på Lugnet och vid Falu gruva. Och så fika, film, god mat, alldeles för många snickerskakor och rolig fest och utgång på det. En riktigt trevlig helg med andra ord! Tack igen Cecilia och Arash!


Arash och Cecilia. Söta som få!


Jag hade inte vågat hoppa backhoppning, det är nåt som är säkert.


Falu gruva är ganska häftig faktiskt. Jag var imponerad. Ser ni hur djupt det är?

 
Nu är jag hemma igen och har försökt plugga lite, men det har väl gått sådär. Emma har ringt och låtit mig lyssna på Christophe Maé live från Genève istället (hade varit så kul att vara där på konserten!) Merci chérie! :)

 

 Christophe Maé live hos Le Parisien. On s'attache.


I morgon ska jag till Norrtälje med Amalia, tidigt tidigt. Och sen ska jag fortsätta med analysen för C-uppsatsen, så nu blir det sängen. God natt!


Kommentarer
Postat av: Emma

De rien! Jag hoppas att det hördes, men åh, du skulle ha varit där!

2010-10-25 @ 10:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0