Varde ljus!

I torsdags morse vid fem i åtta när jag precis ska gå hemifrån går strömmen hos mig. Kvart över åtta ska jag befinna mig på plats på Blåsenhus, så jag tänker,” äsch den går säkert på igen snart annars byter jag proppen när jag kommer hem igen”. Väl hemma efter en dag med seminarium mellan 8.15-14 utan lunch så märker jag att strömmen fortfarande inte är på. Jobbigt. Jag ringer hyresvärden som frågar ”har du tecknat elavtal?”. Herregud! Jennifer, Jennifer, Jennifer…. Jag hade glömt att teckna nytt elavtal! Gud vad pinsamt. Hahahaha. Det har stått på min att-göra lista så länge att det har försvunnit ur mitt huvud i all pluggstress den senaste tiden. Så min ström var helt enkelt avstängd.  Jag fick vackert ringa till Vattenfall illa kvickt, och på fredag morgon var strömmen tillbaka. Så under torsdagen fick det bli tända ljus helt enkelt. Ganska mysigt det också, men tur att det bara var i några timmar. Smått jobbiga konsekvenser av strömavbrott blir ju också att man inte kan laga mat och att mycket av maten i kylskåpet och frysen blir förstörd. Toppen. Klantigt, japp.


Strömavbrottet sammanföll dock ganska bra med HJs pubrunda, så jag behövde inte vara hemma i mörka lägenheten på nästan hela kvällen. Vi började vid kl 17 med hamburgare på Max och därefter gick vi till Norrlands, VG, ÖG, HG, Värmlands och Snerikes och sen avslutade vi med lite karaoke på Göteborgs. Mycket trevligt! Därefter cyklade jag hem för att vila upp mig lite inför gårdagen. Tanken var att jag skulle börja skriva på mitt pm på dagen, men det blev det inte mycket av. Klockan blev snabbt väldigt mycket och det var dags för jobb på Norrlands. Jag jobbade i servisen på reccegasken, vilket var kul men slitigt! Mycket folk, trångt och varmt. Men det gick hyfsat bra ändå. Och det var helt underbart när vi vid halv ett äntligen var klara med städningen och kunde gå ner till teatern, sitta ner, vila och äta av den goda maten. Stannade till halv fyra och stupade sen i säng.




Delar av HJ och flera nya reccar ute på pubrunda i torsdags


När vi pluggade i Rennes så pratade Coralie en massa om dodgebollen på lördagar här i Uppsala och att jag bara måste följa med och testa. Det lät ju hur kul som helst, så självklart! Och idag var det dags, fast tråkigt nog så blev det inställt p.g.a. av regnet. Så det får förhoppningsvis bli en annan lördag istället. Usch, det bara regnar hela tiden här nu känns det som. Jag vill ha fint höstväder!


Var och dansade afrodans, dvs. stora rörelser till afrikanska trummor, på Friskis och Svettis i eftermiddag istället. Härligt och lagom jobbigt en lördagseftermiddag. Sen gick jag hem, gjorde en supergod pastasallad med kyckling och bakade kladdkakemuffins. Väldigt nyttigt där.

Ikväll är det lugn hemmakväll som gäller, orkar knappt röra mig efter allt springande igår.

Glöm inte att rösta i morgon nu!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0