En fin sommar. Och en lovande höst.

Jag måste säga att sommaren 2011 har varit riktigt bra. Förutom vädret på hemmaplan då kanske som skulle kunna ha varit bättre. Men jag känner att jag har lyckats kombinera nytta med nöje nästan alldeles perfekt - jobb, bara göra ingenting, träffa vänner, fest, Tallinn, Grekland, England... Jag är nöjd.



Kommer som alltid sakna fina stranden och havet. Och familj och vänner såklart. Särskilt jobbigt var det att säga hejdå till Bella som ska åka till Paris den här terminen. Men, jag kommer att åka och hälsa på! Såklart!

Jag tog tåget till Uppsala igår och blev direkt bjuden på mat hemma hos Sanna. Vegetarisk lasagne och vin och lite skvaller. Perfekt start på terminen. Sen avslutade vi kvällen med att spela ölspelet med några klasskompisar på Studentvägen. Trevligt!

Idag var jag och fikade med min nya "newbie" Xavier från Belgien. En flamländare som studerar svenska och engelska men som också kan franska. Vilken bra mix!  Vi skiftade mellan de tre språken hela tiden, och återigen så kom jag på mig själv med att tänka på hur roligt det faktiskt är med språk. 

Den här terminen blir det engelska på C-nivå med bland annat praktik plus en månad i England. Officiellt så börjar terminen i Uppsala på måndag. Men nej, inte för Engelska HS3 inte. Dagens viktigaste info på det obligatoriska uppropet var: "köp boken nu och börja läsa!". X antal kapitel till nästa vecka och inlämningsuppgift tills på torsdag. Så vi tjuvstartar helt enkelt. Dags att börja plugga alltså. Det började sådär eftersom jag precis somnade med boken iknät. Funderade på om det var okej att gå och lägga sig klockan 9 i stället.

Men ja, annars så känns det rätt bra att komma tillbaka till Uppsala faktiskt. I morgon ska jag sitta i inskrivningen på Norrlands och på kvällen beger jag mig mot Stockholm för att hälsa på Cecilia. På lördag ska vi gå på Gröna Lund, wohoo! Cecilias jobb bjuder. Perfekt. Dessutom lovar de ju fint väder, så det blir nog riktigt bra tror jag. 

Kommentarer
Postat av: Louise

Otroligt Fin blogg, jag hade blivit glad om du började följa min :)

Tack ;)

2011-08-26 @ 21:26:53
URL: http://lollobastapollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0