Ge mig vår nu (eller åtminstone några plusgrader så att jag kan dyrka upp mitt cykellås)


Bonsoir chers amis,

Jag vet. Jag är dålig på att uppdatera. Men jag hinner knappt göra något annat än att plugga just nu känns det som. Sjukt mycket att göra för tillfället, vilket betyder STRESS. I don't like it. Men annars är det bra med mig. Det kan dock nämnas att jag har ätit korv stroganoff fyra dagar i rad nu (och imorgon blir den femte). Det känns roligt, verkligen, när man inte har tid att laga mat. Men thank God för matlådor.

Här kommer en liten kort resumé över de senaste dagarna:


För en vecka sen var jag och (från vänster till höger) Emma W, Emma L-S, Liselotte, Lotta och Karolina och åt på Norrlands finrestaurang Hjortron. Där serverades vi av svenska kocklandslagets lagkapten Fredrik Björlin. Och jösses,  vad gott det var! Huvudrätten, oxbringa och potatispuré, var obeskrivligt god. Lite drinkar, vin och sen en sväng in på Orvars efter det - en helkväll! Riktigt roligt!


I fredags var det inflyttnings/klassfest hos Malin i min klass och sen utgång på Värmlands! Det kändes roligt att lära känna klassen lite bättre, det verkar vara ett mycket trevligt gäng tycker jag. Så detta kommer alldeles säkert bli ett kul år! Jag fick inte med några bilder på varken min klass eller mig, men däremot en på min "newbie" Katelyn från Vancouver (den blonda tjejen i mitten) och hennes kompis Vanessa (till vänster) från Värmlands. Så då får det bli den helt enkelt:





Annars då? Jo, det började snöa här igen, precis när snön äntligen höll på att smälta undan. Inte precis vad jag önskade direkt.






Men det är trots allt ganska fint med snö, om det är vackert väder.
Min väg till skolan:

Jag måste gå överallt sedan en vecka tillbaka eftersom min cykel (eller ja, låset) har frysit fast uppe vid Engelska parken - segt!


Men! Idag såg jag ett vårtecken! (Man kan ju dock fråga sig om det inte är lite väl tidigt för påskfjädrar, men jaja... färgglatt är det ju)




Jag längtar till våren. Och till slutet av nästa vecka när uppsatser, uppgifter och annat är färdiga och inlämnade.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0