Gott nytt år!

Jag känner att jag är lite dålig på att uppdatera här på bloggen, men jag pysslar med ingenting och allt annat istället nu när jag är hemma. Jag njuter mest av att vara här och av att ta det lugnt, träffa vänner och familjen. Juldagarna i Ljungby var lika mysiga som vanligt, med alldeles för mycket god mat och julklappar. Och nyårfesten hos Andreas i går var jättetrevlig och maten supergod. Det kändes som ett bra slut på ett bra år.

För då var 2010 över då. Ett år fyllt av minnesvärda saker så som Rennes - en termin vid ett franskt universitet med nya erfarenheter, upplevelser, plugg, fest och vänner. Underbara dagar i Paris och Kroatien med tjejerna, Mölle, Storsjöyran och Östersund, Uppsala, C-uppsats i Franska, Falun, Schweiz...

Och nu 2011! Jag känner att det här också kommer att bli ett bra år. Och kanske till och med ännu bättre än det som varit! Hur kan det inte bli det med så fin familj och så fina vänner liksom? Jag har inte avgett några nyårslöften men jag hoppas på många härliga stunder, nya möten och roliga upplevelser.

Den 9:e åker jag tillbaka till Uppsala för att ha opponering och ventilering på uppsatsen. Och sen är franskan färdigpluggad, och då blir det engelska och sen har jag bara en termin kvar på min utbildning. Det känns både skönt och lite skrämmande. Jag kommer att vara färdig gymnasielärare om ett och ett halv år. Hjälp. Men jag tror att det blir bra. Och skulle jag inte trivas så får jag hitta på nåt annat!  Positive thinking är det som gäller! :)

Men först ska jag njuta av en vecka till i ett vinterfint Halmstad.


Stranden i Frösakull

Gott nytt år!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0